Per pirmus 2022 metų mėnesius gauti skundai
Lietuviškai su klientais nekalbėjo vieno Vilniaus viešbučio administratorius, kitame viešbutyje – restorano ir baro darbuotojai. Pagal skundą patikrinus privačią Vilniuje veikiančią mokyklą paaiškėjo, kad net devyni pedagogai neturi kalbos mokėjimą patvirtinančių dokumentų. Skundai dėl Vilniuje veikiančio vaikų darželio auklėtojos ir vaistinės darbuotojos nepasitvirtino.
Lietuvos Respublikos Seimo Kultūros komitetas persiuntė piliečio laišką dėl politikų, televizijos laidų vedėjų vartojamų tarptautinių žodžių. Inspekcija gavo ir daugiau elektroninių laiškų dėl radijo, televizijos laidų kalbos, sporto transliacijų vertimo, sporto klube leidžiamų rusiškos muzikos įrašų, naujienų portaluose vartojamų svetimybių, rašybos klaidų. Skundas dėl neverčiamų televizijos fimų nepasitvirtino.
Vartotojas atkreipė Inspekcijos dėmesį į netiksliai išverstus terminus produktų etiketėse. Viešbučio lankytojas iškaboje pasigedo informacijos valstybine kalba.
Ne vienas asmuo pastarąjį mėnesį kreipėsi dėl viešai vartojamos necenzūrinės leksikos. Tai ne Kalbos inspekcijos, o viešąją tvarką užtikrinančių institucijų kompetencija. Skundas telefonu dėl užrašo „Slava Ukraini“ – nepagrįstas.